Konkurso ,,Vilnius mano mieste” balsavimo rezultatai

Po projekto „Vilnius mano kuprinėje“ ekskursijų ar orientacinių žaidimų moksleiviai buvo skatinami toliau tyrinėti Vilnių savo mieste ir pasiaiškinti, ką bendro turi jų miestas, miestelis ar kaimelis su Lietuvos sostine. Peržiūrėkite šiame konkurse dalyvaujančias Lietuvos mokyklas ir išsirinkite labiausiai patinkantį darbą. Vienas asmuo galėjo balsuoti tik vieną kartą. Balsavimas vyko nuo 2023 m. gruodžio 4 d.  iki gruodžio 10 d. (imtinai).

Dalyviai

PRADINUKAI

Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazija
Centro skyriaus visos pradinės klasės

Vilniaus 700-ojo gimtadienio proga mokykloje buvo organizuojamas projektas ,,Atrask Vilnių", kuriame dalyvavo mokyklos pradinių klasių mokiniai su šeimomis bei mokytojos. Projekto metu kvietėme vaikus su šeimomis pažinti ir atrasti naujas Vilniaus lankytinas vietoves ir objektus bei juose nusifotografuoti, nusifilmuoti. Buvo sukurtas interaktyvus Vilniaus miesto žemėlapis. Surinkta medžiaga yra patalpinta el. erdvėje ir užkoduota. Nuskaitę sukurtų aplankų QR kodus, visi besidomintys gali sudalyvauti virtualiame ture po jau pažįstamas ir naujai atrastas sostines vietas.

Onuškio Donato Malinausko gimnazija
1 klasė

Trakų rajone, Onuškio miestelyje yra nuostabi Šv. apaštalų Pilypo ir Jokūbo bažnyčia, kuri ne kartą degė, bet galiausiai buvo atstatyta mūrinė bažnyčia pagal Vilniaus arkikatedrą. Mokiniai domėjosi, kelintais metais ir kas pastatė bažnyčią ir arkikatedrą. Pastebėjo, kad abi jos turi priekyje po 6 kolonas, taip pat pasidomėjo, kad jos abi turi klasicizmo ir romantizmo bruožų. Mokiniai abu šiuos objektus aplankė.

Palangos Vlado Jurgučio progimnazija
4c klasė

Vilnius ir Palanga turi grafų Tiškevičių pastatus Palangos Gintaro muziejus pastatas Vilniaus senamiestyje, ties Trakų ir Pylimo gatvių sankryža. Šiuo metu čia įsikūręs Vilniaus Gedimino technikos universitetas.

Trakų r. Onuškio Donato Malinausko gimnazija
3 klasė

Vilnius turi Kipro Petrausko skverelį, o mūsų Onuškio miestelyje, šalia bažnyčios, yra graži Kipro Petrausko aikštė. Pradėjom domėtis, kodėl ji taip pavadinta. Sužinojome, kad 1900-1904 metais mūsų bažnyčioje vargoninkavo pats Kipras Petrauskas,o netoliese yra Petrauskų kaimas, kuriame kurį laiką gyveno Petrauskai, Dusmenyse palaidoti jo tėvai. Nusprendėme rudenį tęsti šį projektą, būtinai apsilankyti Petrauskų kaime ir Dusmenyse.

Trakų r. Aukštadvario mokykla - darželis ,,Gandriukas"
1 klasė

V–VIII a. iš Vilniaus pro Trakus, Aukštadvarį, Birštoną, Kauną vingiavo vienas pagrindinių ne tik Lietuvos, bet ir Vakarų Europos kelių – Karališkasis vieškelis. Juo jojo karaliai, į karo žygius traukė Napoleonas, naudojosi rusų ir vokiečių kariuomenės. Iš Vilniaus į Aukštadvario dvarą atvažiuodavo filomatų draugijos nariai, tarp kurių – poetas A. Mickevičius. 1830–1831 m. į Aukštadvario apylinkes traukė sukilėliai, studentai iš Vilniaus. Šiuo metu pagrindinė gatvė – Vilniaus gatvė – ja ir ėjo Karališkasis vieškelis.

Vilniaus ,,Žiburio" pradinė mokykla
2c klasė

Mūsų klasė ėjo į A.Mickevičiaus biblioteką ir Trakų gatvės pradžioje pastebėjo įdomų pastatą. Jo balkoną laikė du keisti vyrai. Pasidomėjome – jie vadinami Atlantais. Atlantas gali reikšti ir ką kita – titanas (graikų mitologijoje), vandenynas, pirmasis kaklo slankstelis arba Saturno palydovas. Pastatas prieš kelis šimtus metų priklausė didikams Tiškevičiams, o dabar čia mokosi studentai.

Šiaulių r. Kairių jungtinė mokykla
2 klasė

Mūsų klasės antrokėliai dalyvavo edukacijoje ,,Vilnius-mano kuprinėje". Likome sužavėti. Toliau ieškojome Vilniaus pėdsakų Šiaulių mieste. Mūsų mieste, kaip ir Vilniuje yra labai graži katedra, turime ir universitetą, kuris dabar vadinasi Vilniaus universiteto Šiaulių akademija. Aplankėme minėtus objektus ir sukūrėme savo miesto maketą.

Panevėžio ,,Vilties" progimnazija
3b klasė

Vilniaus Katedrą puošia šešios kolonos, o Panevėžio Katedrą 20 kolonų. Matematiškai patyrinėjus ir sudėjus abiejų miestų gimtadienių skaičius iš eilės gaunasi skaičius 7-i. Šį skaičių laiko laimės ir sėkmės skaičiumi. Juk egzistuoja 7 pasaulio stebuklai, 7 planetos, 7 natos, 7 vaivorykštės spalvos, 7 savaitės.

Vilniaus Tuskulėnų gimnazija
4b klasė

Mes rugsėjo mėnesį šalia mokyklos atradome 5 varles. Nustebome, kad varlės šalia mokyklos, o ne kūdroje, tai nutarėme sukurti žemėlapį Varlius, kuris dabar mūsų skiriamasis ženklas. Tuskulėnų gimnazija-Varliai.

Mažeikių r. Židikų Marijos Pečkauskaitės gimnazija
1 klasė

Židikų šv. Onos koplyčioje palaidota rašytoja, pedagogė, labdarė Marija Pečkauskaitė – Šatrijos Ragana. Jos kapą dengia baltas marmuras (iš Uralo) – dalis marmuro, panaudoto Vilniaus arkikatedros šv. Kazimiero koplyčios dekorui. Kaip šv. Kazimieras mylėjo ir puoselėjo Vilnių, taip Marija visokeriopai rūpinosi Židikais. Viliamės, kad Marija Pečkauskaitė bus pripažinta Dievo tarnaite, ,,veikliai tarnavusia dulkių pasaulyje“.

Grigiškių ,,Šviesos” gimnazija
2e klasė

Grigiškių ,,Šviesos” gimnazijos 2e klasės mokiniai, įkvėpti Lino Kaziulionio freska, esančia Grigiškėse, bendradarbiavo grupėse ir kūrė Grigiškių žemėlapius. Šis kūrybinis darbas, įkvėptas freskos, kviečia visus tautiečius aplankyti Grigiškes.

Panevėžio pradinė mokykla
2a klasė

Mūsų Panevėžio pradinė mokykla šalia Vilniaus gatvės! Kiekvieną rytą ir popietę linksmai žingsniuojame šia gatve!

Viešoji įstaiga Pranciškonų gimnazija
2gb klasė

Mano miestas - Vilniaus padarinys. Norėjau pavaizduoti, mūsų miesto įkūrėją, Joną Karolį Chodkevičių, kuris yra kilęs iš Vilniaus. Piešinyje vaizdavau, kaip jis jungia mūsų Kretinga su Vilniumi ir šalia Chodkevičiaus yra jo paminklas.

Vilniaus r. Kalvelių ,,Aušros" gimnazija
3 klasė

Tyrinėdami Kalvelių ir Vilniaus žemėlapius mokiniai aiškinosi, kokios gatvės vienija Kalvelių gyvenvietę su Vilniaus miestu. Trečiokai atrado, kad iš viso yra net 11 tokio pat pavadinimo gatvių. Tai Vilniaus g., Kalno g., Taikos g., Pergalės g., Sodų g., Gėlių g., Geležinkelio g., Mokyklos g., Žvejų g., Naujoji g. ir Vasaros g. Taip pat mokiniai sužinojo, kad Vilniaus Jono Pauliaus progimnazijos kiemelyje ir šalia Kalvelių Dievo Gailestingumo bažnyčios yra paminklas popiežiui Jonui Pauliui II.

Prezidento Antano Smetonos gimnazija
2a klasė

Mus sužavėjo gotikiniai pastatai. Ne tik Vilniuje yra šio stiliaus pastatų. Ieškojome, kokių šio stiliaus pastatų yra mūsų gimtajame mieste Kaune. Ir atradome šv. Gertrūdos bažnytėlę, kuri įsispraudusi viename iš Laisvės alėjoje esančių kiemų.

Ukmergės Senamiesčio progimnazija
3b klasė

Ukmergės miesto centre stūkso piliakalnis. Vienas šio piliakalnio unikalumas yra tas, jog jis vienas iš dviejų Lietuvos piliakalnių, kurie yra miesto centre. Antrasis - Gedimino kalnas ir pilis Vilniuje. Nuo piliakalnio atsiveria labai graži miesto panorama. Galime grožėtis Šventosios upės vingiais, išskirtine senamiesčio panorama.

Trakų r. Lentvario pradinė mokykla
4c klasė

Mes tyrinėjome Lietuvos geležinkelio maršrutų žemėlapį ir nusprendėme, kad labiausiai Vilnių ir mūsų miestą sieja geležinkeliai. Juk norėdami nukeliauti iš Vilniaus į Kauną, Trakus, Klaipėdą, Šiaulius, Varėną, Krokuvą ar Varšuvą, neišvengiamai važiuosite pro mūsų miestą - Lentvarį. Važiuodami pamatysite mūsų istorinę reikšmę turinčią Lentvario geležinkelio stotį, čia atsišakoja kelias į Varėną, stoja keleiviniai traukiniai. Geležinkelis leidžia mokiniams greitai ir smagiai traukiniu pasiekti sostinę Vilnių, apžiūrėti miestą, apsilankyti edukacijose ir taip pat smagiai grįžti namo. Taigi beveik visi geležinkelio keliai iš Vilniaus veda pro Lentvarį!

Mažeikių r. Viekšnių gimnazija
3a klasė

Vilniaus pėdsakai Viekšniuose. Jie visi surašyti po nuotraukomis.

Riešės gimnazija
3e klasė

Trečiokams labiausiai patinkantis Vilniaus objektas yra Gedimino pilis ir kalnas, ant kurio užlipęs gali pamatyti visą Vilniaus senamiestį.

Panevėžio ,,Vilties" progimnazija
3c klasė

Tyrinėdami Panevėžio ir Vilniaus miestų objektus suradome, kad abiejuose miestuose yra Šv. Apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios. Abi bažnyčios pastatytos 16 a. pradžioje buvo medinės. Abi bažnyčios yra dvibokštės. Panevėžio bažnyčia yra netoli Nevėžio upės, o Vilniaus - šalia Neries upės. Įdomu buvo patiems kurti bažnyčios maketą!

Tytuvėnų gimnazija
1b klasė

725 metai sukako Tytuvėnų miestui. Tytuvėnų Švč. Mergelės Marijos Angelų Karalienės bažnyčia ir bernardinų vienuolyno ansamblis labai panašus į Viešpaties Dangun Žengimo bažnyčią Vilniuje. Miestelio istorijoje daug garsių asmenybių - dailininkė Sofija Romerienė. Sofija Romerienė dailės mokėsi Vilniaus piešimo mokykloje, gyveno Tytuvėnų dvare.

Kauno rajono Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija
2 klasė

Čekiškėje yra Sinagoga.Ji čia stovi nuo 1765 m. Mūsų gimnazija turi Prano Dovydaičio vardą. Profesorius - Vasario 16-osios akto signataras. Gimnazija turi savo himną, kurį sukūrė gimnazistė Gabrielė Girdauskaitė. Himnas yra Vilniuje Signatarų namuose.

Mažeikių Kazimiero Jagmino pradinė mokykla
1 a klasė

Vilniaus rajone yra kaimas, pavadinimu Mažeikiai, kaip ir mūsų gimtasis miestas. Jų atsiradimą įtakojo geležinkelio statybos, net tiesiamų trasų metai beveik tie patys.

Mažeikių r. Viekšnių gimnazija
3b klasė

Viekšniuose gimė broliai profesoriai Biržiškos, kurie vėliau gyveno ir dirbo Vilniuje. Mykolas Biržiška - Nepriklausomybės akto signataras. Jo vardu pavadinta gimnazija Vilniuje, o Viekšniuose likęs Biržiškų šeimos gyvenamasis namas, kuriame dabar įkurta biblioteka ir Biržiškų šeimos memorialinė ekspozicija. Vienas ryškiausias XX a. Lietuvos baleto šokėjas, pedagogas Jonas Katakinas taip pat kilęs iš Viekšnių. Jis baigė M. K. Čiurlionio menų mokyklą, šoko Lietuvos operos ir baleto teatre.

Alytaus Panemunės progimnazija
4a klasė

Žinoma, jog Lietuvoje yra net 140 Vilniaus gatvių. Gimtajame Alytuje esanti 628 metrų (maždaug perpus trumpesnė už vilniškę) Vilniaus gatvė – viena seniausių miesto gatvių: pirmą kartą paminėta XVI amžiuje. Tuo metu ji buvo dešiniajame Nemuno krante, vėliau, po Pirmojo pasaulinio karo, gatvė atsirado kairiajame upės krante. Seniau Vilniaus gatvėje vykdavo šventės ir kiti reikšmingi miesto įvykiai. Šioje gatvėje yra išlikusių istorinių pastatų: 1911 metais statytas namas su liūtukais, priklausęs žymiam tarpukario Alytaus visuomenės veikėjui advokatui Mendeliui Bokšickiui, buvę kino teatrai „Kapitol“ ir „Palas“ bei kt.

Palangos Vlado Jurgučio progimnazija
2b klasė

Palangoje yra mokykla, pavadinta Vlado Jurgučio vardu, nes ją 1902 m. baigė šis žymus žmogus. Jis – kunigas, pirmasis Lietuvos banko valdytojas, ekonomistas, dirbo ekonomikos profesoriumi Vilniaus Universitete. Vladas Jurgutis laikomas ,,Lito tėvu". Jo bareljefas puošia mūsų mokyklos vestibiulį, jį galima pamatyti ir Vilniuje, Pinigų muziejaus nišoje. Vladas Jurgutis mirė Vilniuje, palaidotas Palangoje. Mums labai patiko ieškoti informacijos apie tai, kas sieja Palangą ir Vilnių.

Ukmergės Dukstynos pagrindinė mokykla

Apsilankę Vilniuje, mokiniai susidomėjo miesto atsiradimo istorija. Mūsų miestas įkurtas panašiu laikotarpiu. Perskaitę savo miesto atsiradimo legendas, suprato, kad visų legendų pagrindinis veikėjas - vilkas. Nuo piliakalnio galima pamatyti Užupio rajoną, Antakalnio gatvę.

Kauno Suzuki progimnazija
3b klasė

,,Vilnius mano mieste" – tai puiki galimybė mokiniams pažinti savo miestą ir išreikšti kūrybiškumą.

Vilniaus rajono Sudervės M. Zdziechovskio pagrindinė mokykla
4 klasė

Mūsų mokykla iš dalies įsikūrusi buvusioje Vilniaus universiteto rektoriaus ir profesoriaus (dirbo 1919-1932 m..) Marjano Zdziechowskio vasaros rezidencijoje. Šiame dvare nuolat gyveno jo mama. Pastovi profesoriaus gyvenimo vieta – Vilniaus Antakalnis. Čia kapinėse ir yra palaidotas. Ketvirtokai gilino žinias apie jo gyvenimą ir veiklą.

Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazija
3E klasė

Lietuvos sostinę Vilnių sveikina TRAUKINIŲ sostinė Radviliškis. Ieškodami Vilniaus pėdsakų mūsų mieste aptikome daug gatvių: Vilkų g. Lizdeikos g. Gedimino g. Vilniaus g. Mindaugo g. Radvilų g. Garsioji Radvilų giminė ilgai valdė Radviliškio kraštą, nuo šios giminės kildinamas ir Radviliškio pavadinimas. Ir mes turime kalną su bokštu, ir mes turime tris kryžius, ir mes turime gražuolį garvežį, pasitinkantį miesto svečius, kurie atvyksta TRAUKINIAIS į TRAUKINIŲ SOSTINĘ. Ar Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje galite sutikti vaidilučių ir žynį? Atvykite į svečius ir įsitikinsite!

PROGIMNAZISTAI

Vilniaus ,,Vilnios" pagrindinė mokykla
6 klasė

Tai tęsinys mūsų pažinties su gyvenamąja vietove - Naująja Vilnia: https://www.vilniospm.lt/2023/05/18/pamokos-netradicineje-erdveje-pazinkime-naujaja-vilnia/ . Nusprendėme labiau pažinti Palydovo gatvę, kurioje yra mūsų mokykla. Pasidomėję sužinojome, kad gatvė anksčiau vadinosi Kovo 8-osios gatve. Ji turtinga istoriniais pastatais: pirmąja lietuviška mokykla Naujojoje Vilnioje, Šv. Kazimiero neogotikine bažnyčia, buvusiu klebonijos pastatu. Gatvė tokiu pavadinimu yra Pakruojyje bei Tauragėje.

Šiaulių Romuvos progimnazija
7b klasė

Šiauliuose daugelis objektų turi Vilniaus miesto vardą ar su juo yra susiję. Bulvaras, kuris yra vienas seniausių Europoje, taip pat Šiauliuose driekiasi per Vilniaus vardu pavadintą gatvę.

Rumšiškių Antano Baranausko gimnazija
6b klasė

Vilniaus šv. Onos bažnyčia, o Rumšiškių šv. Onos koplyčia 1992 m. įtrauktos į LR kultūros vertybių registrą. Kaip ir Vilniuje, Rumšiškėse yra S. Neries, J. Aisčio ir Maironio gatvės. Prof. A. Glosienė buvo Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos mokinė. Jos vardu pavadinta ir gimnazijos biblioteka, ji 28 metus dirbo VU. Ir sužinojome, kad Vilnius yra 10 kartų senesnis nei mūsų gimnazija, kuri šiemet šventė 70 metų jubiliejų.

Radviliškio rajono Pociūnėlių pagrindinė mokykla
7 klasė

Pociūnėlių bažnyčia pastatyta 1805 metais, taigi jai gerokai daugiau nei 200 metų. Vartai prie bažnyčios buvo pastatyti vėliau. Manoma, kad bažnyčią juosianti akmeninė tvora su vartais pastatyta 1830 – 1850 metais. Ilgai stovėjo tie centriniai bažnyčios vartai, niekieno nejudinami, iš tolo gerai matomi, nes baltos spalvos, aukšti, platūs. Jie buvo pagrindinis įėjimas į šventorių (yra dar treji mažesni vartai).

Kupiškio r. Alizavos pagrindinė mokykla

Grįžę iš smagios ekskursijos „Vilnius tavo kuprinėje“, tyrinėjome, ką bendro turi Vilnius ir mūsų Kupiškis. Sužinojome, kad Kupiškis yra nutolęs vienodu atstumu nuo Vilniaus ir Rygos. Suradome net 7 garsius kultūros veikėjus, kilusius nuo Kupiškio krašto. Tai architektas Laurynas Stuoka-Gucevičius; miškininkas Povilas Matulionis; fizikochemikas, akademikas, visuomenės veikėjas Juozas Matulis; etnologas, religijotyrininkas, aktorius ir pedagogas Petras Pečiūra; rašytojai, Valdemaras Kukulas ir Renata Šerelytė; Vilniaus Gedimino technikos universiteto rektorius Romualdas Kliukas. Savo žemėlapyje pažymėjome vietas, kuriose gimė šie žmonės.

Radviliškio Vaižganto progimnazija
6a klasė

Sužinojome, jog Radviliškyje gimė, augo, mokėsi šie žymūs žmonės: rašytojai Jonas Marcinkevičius, Bronius Radzevičius., Tado Blindos vaidmenį atlikęs aktorius Vytautas Tomkus, ,,Muzikinės kaukės’’nugalėtojas, aktorius Rokas Petrauskas, aktorė Aušra Štukytė. Gausu ir dainininkų – Vytautas Juozapaitis ir jaunoji Greta Jančytė G- Jan, o kur žavioji Marija Silickaja – Šmatavičienė, televizijos 2TV laidų vedėja, ir Eitvydas Stankevičius, filmų garsintojas. O miestą įkūrė vilnietis Radvila! Žemėlapyje vos sutalpinome visus mūsų brangius kraštiečius!

Alytaus Dzūkijos mokykla
8a klasė

A. Juozapavičiaus tiltas Alytuje per Nemuną. 1919 m. jaunas, naujai paskirtas Gedimino pulko vadas ant tilto kovose žuvo už Lietuvos nepriklausomybę. Tiltas oficialiai atidarytas A. Juozapavičiaus žuvimo dieną – 1938 m. vasario 13 d. Tiltą papuošė skulptoriaus J. Zikaro sukurti bareljefai, kuriuose įamžintas A. Juozapavičiaus atminimas. Per karą tiltas sugriautas, sovietmečiu atstatytas, 1989 m. sugrąžintas A. Juozapavičiaus pavadinimas.

Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazija
8 klasė

Vilniuje įamžintas jo, kaip visuomenės veikėjo ,,Tautiškos giesmės" (Lietuvos himno autoriaus) atminimas. Miestelio aikštėje 1934m.birželio 8d. V.Grybo sukurtas paminklas dalyvaujant prezidentui A.Smetonai atidengtas bei iki mūsų dienų išlikęs. Abiejų miestų aikštes puošia dr. Vinco kudirkos paminklai.

Marijampolės Petro Armino progimnazija

Marijampolėje susitinka miestų praeitis ir dabartis.

Prienų r. Stakliškių gimnazija
5 klasė

Per lietuvių kalbos pamoką dalyvavome nuotolinėje edukacijoje ,,Vilnius tavo kuprinėje". Kadangi nemažai sužinojome apie Vilniaus architektūrą, pasidomėjome ir savo miestelio objektais. Ir kaip įdomu:) Stakliškių Švč. Trejybės bažnyčia, esanti Vilniaus g. 5, yra vėlyvojo baroko stiliaus architektūros paminklas. Dar įdomiau, kad mūsų miestelio bažnyčia labai panaši į baroko stiliaus šv. Kotrynos bažnyčią, stovinčią Vilniuje, Vilniaus g. 30.

Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazija
8 klasė

Surasti 10 įžymių žmonių, gimusių, gyvenusių, gyvenančių, palaidotų Kuršėnuose ir dirbę, mokęsi, palaidoti Vilniuje: Rima Baškienė, Konstantinas Mateckis, Stasys Anglickis, Vytautas Vitkauskas, Giedrius Drukteinis, Vacys Reimeris, Genovaitė Jacėnaitė, Kazimiera Kymantaitė, Stasys Raštikis, Tomas Algirdas Zauka. Atradome 17 gatvių pavadinimų, kurie yra tiek Vilniaus, tiek Kuršėnų mieste: Gedimino, Basanavičiaus, Pramonės, Kudirkos, Vydūno, Biliūno, Rasos, Ivinskio, Tylos, Žalgirio, Darbo, Darbininkų, Kęstučio, Miško, Žvejų, Žemaitės, Vydūno, Vytauto. Abu miestai turi po upę, kurių pavadinimus sudaro po 5 raides (2 balsės ir 3 priebalsės). Mokykloje vyksta projektas su Vilniaus ,,Laisvės" gimnazija, kurio tikslas - pažinti Vilnių ir Kuršėnus.

Joniškio vaikų dienos centras ,,Žadintuvas"
4-7 klasių mokiniai

Ilgai negalvodami nusprendėme patyrinėti Joniškio miesto vardo kilmę ir jame esančią Vilniaus gatvę. Taip pat prisiminėme įžymius žmonės, kurie gimė ar baigė mokyklą Joniškyje ir dabar savo dideliais darbais garsina visą Lietuvą. Joniškio miesto vardas kilęs nuo Vilniaus vyskupo Jono (vienas Joniškio įkūrėjų), pridėjus priesagą -iškis (asmenvardinis vietovardis). Spėjama, kad vyskupas pastatydino bažnyčią ir pats parinko tokį gyvenvietės vardą. Vilniaus gatvė yra pagrindinė miesto gatvė. Važiuojant šia pagrindine miesto gatve atstumas iki Vilniaus miesto – 228 km. Joniškio miesto gatvės mena daugelį Lietuvoje garsių žmonių žingsnius. Vienas iš jų – Joniškio krepšinio muziejaus įkūrėjas, Joniškio garbės pilietis Leonas Karaliūnas. Krepšinio muziejų aplanko visi, kuriems kada nors yra tekę pabuvoti Joniškyje! Edvardas Kubilius – VU Komunikacijos fakulteto dėstytojas, LRT Radijo žurnalistas, laidų vedėjas gimęs ir augęs Gasčiūnų kaime, Joniškio rajone. Juozas Šalkauskas – mokėsi Joniškio 1-ojoje vidurinėje mokykloje, studijavo Vilniaus universiteto Istorijos-filologijos fakultete, žurnalistas, redaktorius, radijo diktorius, kolekcionuoja kaklaraiščius. Neringa Striūgaitė, per karantiną netekusi darbo Vilniuje, grįžo į gimtąjį Joniškį ir atidarė virtinių restoraną. Dabar virtinių restoranėlis toks garsus, kad prie jo durų nuolat rikiuojasi vietinių ir didžiųjų miestų svečių eilė.

Alytaus r. Butrimonių gimnazija
7 klasė

Butrimonių miestelyje, esančiame Alytaus rajone, tikrai yra vilniečių pėdsakų. Du iškilūs Lietuvos menininkai gyveno Butrimonyse ir mokėsi tuometinėje miestelio mokykloje. Tai Lietuvos dailininkas tapytojas, grafikas, skulptorius Antanas Kmieliauskas bei viena ryškiausių Lietuvos muzikos kultūros asmenybių, pasaulinį pripažinimą pelniusi operos dainininkė profesorė Irena Milkevičiūtė. Be galo džiaugiamės, kad mūsų gimnazijoje ne kartą lankėsi šie garbūs žmonės. Irena Milkevičiūtė jau ne vienerius metus Muzikos dienos proga miestelio bendruomenei dovanoja nuostabų koncertą, o Antanas Kmieliauskas papuošė Butrimonių gimnaziją freska. Butrimonių gimnazijoje yra įrengtas muzikos kabinetas, pavadintas Irenos Milkevičiūtės vardu, ir Antano Kmieliausko vardo dailės kabinetas. Dar reikėtų paminėti, kad mūsų miestelyje, kaip ir Vilniuje, tarpukariu gyveno nemažai žydų, kurie turėjo didelės reikšmės to meto kultūriniam bei ekonominiam gyvenimui. Lietuviai, žydai ir totoriai Butrimonyse draugiškai gyveno nuo Vytauto Didžiojo laikų.

Marijampolės Petro Armino progimnazija
5 klasė

5 klasėje tik pradedame mokytis istorijos. Mažais žingsniais po marijampolietišką Vilnių arba vilnietišką Marijampolę su Gedimino galva.

Kėdainių ,,Ryto" progimnazija
5b klasė

Didžiuojamės, kad augame žemėje, kurioje gimė Nobelio literatūros premijos laureatas Česlovas Milošas. Kėdainių krašto Isos (Nevėžio) slėnyje senelių dvare būsimasis rašytojas praleido vaikystę, o mokėsi Vilniuje – baigė tuometinę Žygimanto Augusto gimnaziją, studijavo Vilniaus Stepono Batoro universitete. Beje, Kėdainius ir Vilnių sieja ne tik praeitis: Č. Milošas – Kėdainių krašto garbės pilietis (1990 m.) ir Vilniaus miesto garbės pilietis (2001 m.). Šiandien galime Kėdainiuose pasivaikščioti Č. Milošo gatve, apžiūrėti „Milošofoną“, Vilniuje – išbandyti Č. Milošo vardu pavadintus laiptus...

Alytaus ,,Volungės" progimnazija
8b klasė

Pats pagrindinis ir svarbiausias panašumas yra tai, kad šie miestai yra Dzūkijos regione. Abu miestai yra sostinės: Vilnius - Lietuvos sostinė, o Alytus - Dzūkijos sostinė. Vilnius ir Alytus turi gražius, jaukius senamiesčius. Taip pat yra net daugiau kaip 30 gatvių su vienodais pavadinimais, Vilniuje yra ir Alytaus vardu pavadinta gatvė, o Alytuje yra Vilniaus vardu pavadinta gatvė. Vilnius ir Alytus yra labai žali miestai su daug parkų, dviračių takų.

Šiaulių Ragainės progimnazija
7 klasė

Šiauliuose galite rasti daug įdomių vietų, kurios susijusios su Vilniumi. Pavyzdžiui, Šiauliai turi geležinę lapę, o Vilnius turi geležinį vilką. Kviečiame atverti interaktyvų žemėlapį ir susipažinti su šiomis ypatingomis vietomis. Nuoroda į žemėlapį: https://www.arcgis.com/apps/mapviewer/index.htmlwebmap=30a98e731f5c42459610050eda8d14e0

GIMNAZISTAI

Kauno Prano Daunio ugdymo centras
9a klasė

Kas sieja Vilniaus Gedimino ir Kauno pilis? Tai - gotikinio stiliaus gynybinės pilys. Jos davė pradžią Vilniaus ir Kauno miestų kūrimuisi. Tai - gyventojų traukos centrai, nes juose įsikūrę muziejai ir vyksta kultūriniai renginiai.

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gimnazija
10C klasė

Kad ir kaip Kaunas ir Vilnius skiriasi, mus vienija daug dalykų...

Šiaulių ,,Ringuvos" mokykla
Socialinių įgūdžių ugdymo klasė

Vilniaus šv. vyskupo Stanislovo ir šv. Vladislovo arkikatedra bazilika – svarbiausia Lietuvos katalikų bažnyčia ir reikšmingiausias klasicizmo architektūros pavyzdys šalyje. Katalikiškos piligrimystės vieta Vilniaus arkivyskupijoje. Šiaulių Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus katedra – ryškiausias renesansinio manierizmo architektūros kūrinys Lietuvoje. Jos baltas, grakštus, 70 m aukščio bokštas iš tolo matosi artėjant prie Šiaulių iš bet kurios pusės. Katedra iškyla virš miesto ne tik dėl savo aukščio, bet ir dėl to, kad stovi ant aukštumos, prie ežero slėnio kašto. Stovi Vilniaus senamiestyje, Katedros aikštėje, pilių teritorijoje.

Vilniaus Antakalnio gimnazija
9f klasė

Atrastos siauros akmenuotos gatvelės įdomiais pavadinimais. Orientacinio žaidimo metu į Vilniaus senamiestį pažvelgiau kitomis akimis, pastebėtos detalės, kurių anksčiau nepastebėjau. Sužavėjo atrasta architektūra, infrastruktūra.

Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija
9b klasė

Vilnius ir Šilalė – du puikūs miestai. Jei vilnietis nori pasiekti Šilalę arba šilališkis Vilnių, tai galima nesunkiai padaryti šiuos miestus jungiančia magistrale Vilnius – Klaipėda. Šie metai – išskirtiniai, nes ir Vilnius, ir Šilalė švenčia savo jubiliejų: Vilnius- 700 metų (įkurtas 1323 m.), Šilalė- 490 metų (įkurta 1533 m.). Gal jubiliejus – ne vienintelė miestų sąsaja? Jei šilališkis labai pasiilgo Gedimino pilies, brangius jo prisiminimus atgaivins Šilalės lopšelio-darželio „Žiogelis“ teritorijoje pastatyta pilis, džiuginanti ir mažuosius, ir jų tėvelius. Visi puikiai žinome apie kunigaikštį Gediminą, jo laiškus, politinius sprendimus. Keliant klausimą, kur prasidėjo visa ši neabejotinai svarbi Lietuvai veikla, sužinome, kad tai atsitiko Šilalės rajone. Padievaičio piliakalnį (Šilalės r.) tyrinėjantys archeologai neabejoja, kad čia stovėjo pirmoji Gedimino pilis. „Faktiškai nuo čia Lietuvos didysis kunigaikštis Gediminas pradėjo savo politinę karjerą, jeigu taip galima sakyti. Nuo čia, nuo šitos pilies Gediminas paskui peržygiavo į Vilnių ir atsirado Vilniuje“, – sako Klaipėdos universiteto vyresnysis mokslo darbuotojas doc. dr. Gintautas Zabiela.

Trakų r. Lentvario ,,Versmės" gimnazija
9 klasė

Norėtume Jums pristatyti Lentvarį - miestelį, kuris yra 18 km. nuo Vilniaus. Kelionė traukiniu Vilnius – Lentvaris trunka tik 18 minučių. Lentvario stotis 1858-1862 metais sujungė Vilnių ir Lenkijos sostinę Varšuvą. Kiek toliau, einant Klevų alėja, apeinant du ežerus, artėjate prie Tiškevičiaus rūmų architektūros ansamblio. Pasivaikščioję nuostabiu parku ir pasigrožėję pilimi, atvykstame į Lentvario kilimų gamyklą. Ši gamykla garsėja tuo, jog kilimai, kurie buvo nuausti, pelnė prizus tarptautinėse parodose. Grįždami į stotį atsiduriame ,,Kaitros” gamykloje. Ši gamykla gamino vonias, kurios atsidūrė Vilniaus mikrorajonuose: Lazdynuose, Karoliniškėse, Justiniškėse, Fabijoniškėse, Žirmūnuose. Lentvaryje taip pat yra 39 gatvės, kurių pavadinimai sutampa su Vilniaus gatvėmis. Praėję ,,Kaitros” gamyklą, pačiame Lentvario centre pamatysite gotikos stiliaus bažnyčią, kuri pastatyta 1926 m. Vilniuje tokiu pat stiliumi pastatyta Šv. Onos bažnyčia.

Anykščių Jono Biliūno gimnazija
IIb klasė

Jei kada atvyksite į Anykščius, būtinai pražygiuokite Vilniaus gatve! Startavę nuo Maximos, užsibrėžę pasiekti prašmatnų SPA Vilnius, pražingsniuosite senamiestį, pasakojantį anykštėnų žydų istoriją, galėsite užsukti į Sakralinio meno centrą-Angelų muziejų, apsilankyti jaukiame rašytojos Bronės Buivydaitės namelyje ir senojoje Anykščių koplyčioje, kur tikrai galėsite pamatyti įdomią parodą ar paklausyti koncerto, žygiuosite pro paslaptingąjį Jurzdiką, miesto kapines, kol pasieksite savo kelionės tikslą. Tikrai teks nukulniuoti daug daugiau nei 700 šimtus žingsnių, bet nebijokite - pakeliui tikrai rasite, kur skaniai, neprasčiau nei sostinėje, pavalgyti ir atsigerti. Pati didžiausia Vilniaus gatvės puošmena ir anykštėnų pasididžiavimas- neogotikinė, aukščiausia Lietuvoje (net 79 metrų siekianti) Šv. Evangelisto Mato bažnyčia. Ir nors užlipę į bokšte įkurtą apžvalgos aikštelę, mūsų sostinės tikrai nepamatysite, bet įsitikinsite, kokie nuostabus mūsų miestas. Mylim jį, kaip ir mūsų Vilnių!

Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija
GIIb

Paruošėme filmuką, apie Vilnių ir Šalčininkus. Filmuke yra liginami panašus objektai ir žmonės. ]

Balsavimas

• 0% 40 Balsas

Back Validate that you are not a Robot

5811 Balsai . Voting Ended on 2023-12-10

By using this site, you consent to the use of cookies for analytical purposes, advertising and personalized content. For more information, read here.