Padėkite Vilniui 700 metų jubiliejų pasitikti nepaprastai – veskite miestą į ateitį ir sukurkite šiuolaikišką, jaunatviškumu spinduliuojantį Vilnių. Koks bus Vilnius ateityje? Jūsų vizijos – tinkamiausia dovana Lietuvos sostinei gimtadienio proga. Pasirinkite norimą temą ir pasinaudodami informacinėmis technologijomis sukurkite miestą-svajonę. Koks jis bus? Gal jūsų įkvėpimu taps fantastiniai filmai, o gal rasite, ką patobulinti kasdieniame gyvenime.
Vilnius – daugybę kultūrų, skirtingų tradicijų ir patirčių apjungiantis miestas. Tad kartu su visa klase ar popamokinės veiklos grupe suvienykite jėgas ir kurkite miestą, kuriuo didžiuotumėtės. Dalyvaudami konkurse „Ateities Vilnius“ ir patys įgysite naujų naudingų įgūdžių. Kelyje į pergalę jus konsultuos IT specialistai. O didžiausia dovana bus pamatyti, kaip jūsų idėja suteikti Vilniui naujų spalvų žavisi visa Lietuva. Pakvieskite prie konkurso prisijungti ir kitus – varžytis juk daug smagiau, nei konkurse dalyvauti vieniems.
Konkurso taisyklės
Tikslas
Naudodamiesi viena pasirinkta 3D modeliavimo aplinka, kartu su klasės draugais sukurkite viziją, koks Vilnius bus po 100 ar daugiau metų. Jūsų kuriamas miestas turi atspindėti tvarumą, mobilumą ir inovatyvumą.
Uždaviniai
Išsirinkite vieną modeliavimo įrankį, išnaudokite visas jo galimybes ir dirbdami komandoje pateikite savo ateities Vilniaus miesto modelį.
Konkurso reikalavimai
Jūsų kuriamas Vilniaus miestas turi atitikti šiuos 5 reikalavimus:
- Vilniaus miesto atpažįstamumas. Dangoraižiai, futuristiniai ateities objektai neturi užgožti esamų Vilniaus miesto objektų. Pasirinktos Vilniaus miesto vietos turi būti atpažįstamos iš pirmo žvilgsnio.
- Sumanumas. Integruokite technologijas, dirbtinį intelektą ar kitas informacines technologijas.
- Žalio miesto išsaugojimas. Nepamirškite parkų, žaliųjų miesto erdvių. Juk Vilnius – vienas žaliausių Europos miestų!
- Mobilumas. Pagalvokite apie geresnę ateities miesto infrastruktūrą: kilnojamas gatves, požeminius metro ar net skraidančias transporto priemones.
- Pritaikomumas. Kiekvienas turime savo pomėgių, tad atspindėkite juos kuriamo ateities miesto vizijoje.
Rekomenduojami 3D modeliavimo įrankiai:
1 lygmuo (1–4 klasių moksleiviams). 3D modeliavimo ir projektavimo aplinka „TinkerCad“.
Kodėl verta rinktis?
-
- Darbo aplinka lengvai suprantama net ir pradinių klasių moksleiviams.
- Greito darbo galimybė – nereikia galingo kompiuterio.
- Didelė darbų galerija, yra galimybė dalintis savo darbais su kitais.
- Galimybė mokytojui sukurti klasę ir į ją sukviesti mokinius.

2 lygmuo (5–8 klasių moksleiviams). LEGO 3D modeliavimo aplinka „Studio 2.0“.
Kodėl verta rinktis?
-
- Intuityvumas, paprastumas – kurti nėra sudėtinga.. Matysite, kaip atskiri modeliavimo elementai sukimba, lankstosi, prisispaudžia. Be to, statysite greitai, nes pati sistema aptiks derančias detales.
- Patogus stabilumo patikrinimas. Galėsite įsitikinti, kad jūsų kūrinys yra stabilus. „Studio 2.0“ siūlo fizinio stabilumo patikrinimo galimybę, todėl galėsite kurti tvirtus statinius.
- Galimas fotorealistinis atvaizdavimas. Jei jūsų sukurto dizaino statiniui trūksta vyšnaitės ant torto, pasirinkite fotorealistinio atvaizdavimo funkciją ir suteikite savo kūriniams kvapą gniaužiančią išvaizdą.
- Yra integruotas instrukcijų kūrėjas. Sudarykite reikalingas statinio instrukcijas – čia pat galėsite ir redaguoti, ir kurti puslapio dizainą.

3 lygmuo (9–12 klasių moksleiviams). 3D modeliavimo ir projektavimo aplinka „Solidworks“.
Kodėl verta rinktis?
-
- Nesudėtinga sąsaja, kuria naudotis labai lengva išmokti net pradedantiesiems.
- Puikiai tinka 3D modeliams kurti.
- Yra galimybė kuo realistiškiau išbandyti suprojektuotas dalis. Pavyzdžiui, nurodant skirtingas temperatūras. Ne kiekviena programa gali pasigirti tokiomis funkcijomis.
- Galimas darbas su „Word“ ir „Excel“ programomis.
- Yra galimybė duomenis išeksportuoti įvairiais formatais.
- Yra galimybė su „SolidWorks“ apskaičiuoti stiprumą, lenkimą, aerodinamiką ir pan.

Galite naudotis mūsų siūlomais įrankiais ir lygmenimis, tačiau tai – tik rekomendacijos, tad kviečiame pasirinkti kitą norimą įrankį, tokį kaip, „Scratch“, „Minecraft“, „CoSpace“, „Inkskape“, „Story Vizualiser“, „Gimp“, „Unity“ ir pan.
Kiti galimi įrankiai: Scratch, Minecraft, CoSpace, Inkskape, Story Vizualiser, Gimp, Unity ir t.t.
- Tinkercard
- Studio2.0
- Solidworks
Konsultacijos ir pagalba
Kontaktas pasiteirauti: Karolina Koroliova, el. paštu ateitieskodas@vilnius.lt, tel. + 370 613 85 589.
Iškilus neaiškumams, ar jei reikia pagalbos, teiksime konsultacijas apie įrankių funkcionalumą, tikėtinus rezultatus ir jų pateikimą. Kilus klausimams, rašykite el. paštu ateitieskodas@vilnius.lt.
Mokomoji vaizdo medžiaga: parengėme siūlomų įrankių – „TinkerCad“, „Studio 2.0“ ir „Solidworks“ – mokomuosius video, kuriuose moksleiviai bus išsamiau supažindinami su naudojimosi galimybėmis, juose papasakosime apie šių įrankių funkcionalumus. Vaizdo medžiagą išsiųsime visoms užsiregistravusioms grupėms. Registruokitės čia.
Kodėl svarbu ugdyti 3D modeliavimo įgūdžius?
- Skatinamas moksleivių kūrybiškumas, lavinama vaizduotė.
- Tobulinamos matematinės žinios, loginis mąstymas, problemų sprendimo įgūdžiai.
- Projektuojant trimačius objektus mokomasi pažinti erdvinę aplinką.
Dažnai užduodami klausimai (DUK)
- Iki kada reikia atsiųsti konkurso darbus?
- Ar galima pateikti tik vieno pastato projektą?
- Kokios apimties turėtų būti miesto projektas?
- Kokios yra galimybės atskirus statinius (t. y. atskirų moksleivių sukurtus objektus) apjungti į vieną projektą Studio 2.0 programoje?
- Kaip Tinkercad programoje moksleivių sukurtus atskirus objektus sukelti į vieną vietą?
- Ar projektą reikia atspausdinti 3D spausdintuvu ir pateikti jo modelį?
- Kokiu būdu pateikti konkurso rezultatus?
- Ar galima pateikti projektą sukurtą Studio 2.0 programoje eksportuojant jį .io formatu?
- Kaip pateikti Studio 2.0 programoje modeliuotus projektus?
- Kaip pateikti Tinkercad programoje modeliuotus projektus?
Kokiu būdu pateikti darbus?
Darbų pateikimo formatas: sukurtus modelius perteikite fotografijomis (angl. k. render), vaizdo įrašais. Papasakokite, kaip įsivaizduojate Vilnių ateityje.
Rezultatų pateikimo terminas:
2021 m. sausio 21 d. (imtinai)
Vertinimas: kadangi ateities Vilniaus vizijos bus kuriamos skirtingais įrankiais, rezultatus standartizuosime, o nugalėtojai bus išaiškinti pakvietus visuomenę balsuoti už kūrybiškiausius darbus. Konkurso darbų viešinimas planuojamas nuo 2021 m. sausio pradžios, visą informaciją rasite www.700vilnius.lt arba paskyroje „Vilnius 700“.
Kokie prizai laukia nugalėtojų?
Prizus iš pateikto sąrašo galėsite pasirinkti patys – juk taip daug smagiau! Kadangi kuriate ateitį, išskirtiniai prizai taip pat jus skatins patirti, sužinoti ir pažinti pasaulį interaktyviu būdu. Nei vienos amžiaus grupės moksleiviai neliks nuskriausti –„Robotikos Mokykla“ steigia prizus 3 skirtingo amžiaus grupių klasėms. Laimėtojai bus išrinkti viešo balsavimo būdu!
Ką pasirinktumėte jūs? Štai prizų sąrašas:
„NXT Lego“ robotai (1–4 klasės), 3 ak. val.
Kartu su savo komanda patirkite naujų įspūdžių – susitikę konstruokite LEGO „Mindstorms NXT“ robotus, juos tobulinkite ir ruoškite kovoms. Jums padės robotų kūrimo specialistai. Išmoksite ne tik sukonstruoti, bet ir užprogramuoti savo robotus bei surengsite smagias robotų kovų varžybas. Kieno kūrinys stipriausias?
„Micro:bit“ mikrovaldikliai (1–12 klasės), 2 ak. val.
Programuokite ir iškart pamatykite savo darbo rezultatą. Išbandykite „Micro:bit“ – smagų būdą programuoti, kai iš LED diodų galite sudėlioti piešinėlius ar tekstus ir priversti veikti varikliukus. Sužinosite daug naujo, naudodamiesi „Micro:bit“ aplinka susipažinsite su programavimo pagrindais, geriau suprasite priežasties ir pasekmės ryšį programuojant. Pasiruoškite smagiai patirčiai, nesvarbu ar programuosite gyvai, ar internetu.
Virtualios realybės akiniai (1–12 klasės), 3 ak. val.
Pasinerkite į virtualiąją realybę. Galbūt važinėsitės linksmaisiais kalneliais, o gal keliausite po pasaulį – kad ir ką pasirinktumėte, šios pramogos nepamiršite dar ilgai. Jūsų laukia interaktyvūs žaidimai, linksmybės ir nepatirti išgyvenimai. Užsidėję akinius daugiau sužinosite apie virtualios realybės galimybes ir šių akinių pritaikymą.
„Unity“ programa (8–12 klasės), 2 ak. val.
Galvojate apie programuotojo profesiją? O gal norėtumėte suprogramuoti žaidimą, kuris išpopuliarėtų visame pasaulyje? Gyvai arba internetu išbandykite programą, skirtą žaidimų programavimui ir kūrimui. Susipažinsite su programinės įrangos vartotojo sąsaja, daugiau sužinosite apie koordinačių sistemą, žaidimo objektų pasirinkimus ir jų komponentus, patys pabandysite sukurti trimatę arba dvimatę erdvę ir programuoti.
Prizų fondas auga!
Specialius papildomus prizus įsteigė mūsų draugai „Robotikos akademija“. Pasitelkite visą savo komandos fantaziją ir tenugali kūrybiškiausieji! Originaliausią komandą iš kiekvienos amžiaus kategorijos išrinks specialių papildomų prizų steigėjo „Robotikos akademijos“ specialistai.
Edukacija „Išmaniosios perėjos“ (1–4 klasėms)
Kaip pasitarnautų robotas pėsčiųjų perėjoje? Užsiėmimo metu ne tik sužinokite apie robotus ir jų panaudojimo galimybes, kad gyventi būtų lengviau ir paprasčiau, bet ir patys sukurkite robotizuotos perėjos modelį. Tapsite tikrais robotų kūrėjais: konstruosite ir programuosite, išbandysite save ir varžysitės su kitais.
Edukacija „Autonominis automobilis“ (5–8 klasėms)
Be vairuotojo riedantis automobilis vis dar atrodo lyg iš ateities. Tačiau ji jau čia pat! „Robotikos akademijoje“ ne tik žaiskite, bet ir sužinokite daug naujo apie robotus ir pasaulio išradimus. Patys kurkite bei programuokite robotus, kurie galbūt taps viso pasaulio ateities dalimi.
Edukacija „Autonominis viešasis transportas“ (9–12 klasėms)
Tik įsivaizduokite –be vairuotojo važiuojantis autobusas! Ar toks vaizdas galėtų tapti Vilniaus realybe? Ar pajėgtume sukurti efektyvaus autonominio viešojo transporto modelį? Patirkite, ką reiškia būti tikru ateities mokslininku – patys konstruokite bei programuokite robotus, kad pamatytumėte, kiek daug nepatogumų šiandieniniame gyvenime jie gali palengvinti arba padėti išvengti.
Ir tai tikrai ne visi prizai!